Wednesday, September 7, 2011

=(((

bila kita keseorgan kita rse sgt sunyi..

tp ia berlainan mengikut situasi.
pe yg saya rse skrang ni??
bersendirian lebih baek
adakah itu jalan yg terbaek??
mungkin!!!!
buat mse ni saya merasakn kesunyian itu sesuatu yg amat perlu memandangkan saya ini terasa seperti ade sesuatu yg menghimpit diri..
nk ceritakn dgn lebih lanjut mungkin akan mengejutkan semua pihak
dan akhirnye ade yg akan terasa dgn saya
silap2 saya d'pinggirkan
seboleh-bolehnye saya nk elakkn perkara tu dr berlaku kpd diri saya

sejak dari dulu hingga sekarang saya mmg ske bersendiri bila ade sesuatu masalah menghimpit diri
x kre la sme ade bnde tu perasaan marah, sedih atau ape skali pon
saya lebih ske menyendiri
mungkin btol ape yg org katakn yg ank sulong ni lebih ske memerhati
mungkin itu yg saya cbe buat selama ini..

memerhati adalah satu jln yg terbaek utk mengenali org dgn lebih dekat
utk mengenali org dgn sedlm-dlmnye..
tp saya bknnye jnis org yg ssah nk terima org bru dalam hidup
cme mungkin ssah nk mesra atau percaya 100% kat org tu..
saya rse setiap org mcm tu, dan membuat kn saya bkn la org yg pelik sgt...

kenapa saya ckp mcm tu, sbb selama ini rmai kwn2 saya ckp yg saya ni pelik...
betul ke???
saya harap bnde tu semua tipu... ia hnye satu pembohongan yg semestinya x benar sme skali...

ape yg saya merepek dlm entry kali ni saya sndiri pon x fham.. heehee
jgn marah =b
sekadar utk menyedarkn diri saya..



Tuesday, August 23, 2011

***** halfway *****

hari yg penuh dgn semangat menjelma setelah ia lama menghilang
dah lama tidak merasai begini, terasa seperti semuanya memihak kepada aku..
aku cuba melupakan segalanya yg pahit pada masa ini
yang pasti aku betol2 merasai kemanisan yg amat aku nantikan selama ini..

syukur Alhamdulillah akhirnya aku dapat merasainya walaupun hanya untuk seketika
menanti sesuatu yg tak pasti dan akhirnya menjadi kenyataan walaupun aku hanya menyedarinya lambat dari kebiasaan
aku amat berharap keadaan ini akan menjelma lagi walaupun aku terpaksa menunggu dan mencarinya

dalam diam aku merasai ketenangan, kebahagiaan dan kegembiraan
itu yg diimpikan oleh setiap manusia di dunia ini
bukankah begitu??

setiap langkah kita harus dipenuhi dengan semangat dalam menempuhi kehidupan yg serba mencabar
itu yg amat penting buat masa ini
jgn lupa utk menyayangi setipa insan yg berada di sekeliling kita
kerana mereka itu semua akan menjadikan kita insan yg lebih kuat tanpa kita sedari..

Monday, August 22, 2011

hakikat manusia..

aku x pasti pe yg berlaku di sekeliling aku..
semuanya berlaku tanpa kusedari
atau juga mungkin ia berlaku dalam sedar tp tidak ku pedulikan..

semakin meningkat usia semakin byk perkara pelik yg berlaku
mungkin semasa kecil aku x pernah terfikir bahawa perkara tersebut akn berlaku,
tp hakikatnya itu semua adalah alam fantasi si kecil yg cuba meniti kehidupan yg dalam fikirannya hanya mengejar hiburan, keseronokan..

sekarang realitinya berubah 360 darjah
semuanya berlaku tanpa disedari dan terpaksa ditempuhi degan akal yg panjang dan minda yg selalu pandang kehadapan

aku mahukan pengertian yg sebetulnya dalam kehidupan
dan utk mengecapi itu semua aku terpaksa berusaha dan bukan hanya b'tawakkal

susahnya bila kita memikirkan itu semua..
bila terlampau memikirkan, perkara itu akn menjadi bertambah rumit


mungkin satu hari nanti akan ada sinar yg menyuluh jalan yg makin suram hari demi hari
yang penting terus pandang kedepan dan jgn sesekali menoleh kebelakang
jgn lupa serta usaha kita itu dgn doa + tawakkal
Insya-Allah kita akn dpt harungi itu semua dgn senangnya..

sentiasa ingat Allah tidak akn turunkan sesuatu dugaan ke atas umatnya itu jikalau umatnya itu tidak dapat menanganinya..
bermakna setiap dugaan, musibah @ cabaran yg kita hadapi sekarang mesti akan ade jln penyelesaian
cuma yg menjadi perbezaan samada cepat @ lambat penyelesaian itu dapat kita temui..

Sunday, August 21, 2011

Ustaz, kenape hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu!. Ada petua tak untuk elakkan
hati kita ni sedih? kadang² bila bangun pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu
tapi tak tau rindu pada siapa!.

Answer from Ustaz Azhar Idrus : PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG
HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jika seorang Wanita menangis dihadapanmu, itu bererti dia tdk dpt menahannya lagi...
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...
Jika kau membiarkannya pergi, dia tdk akan prnah kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang Wanita tdk akan menangis dgn mudah, kecuali didepan org yg sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

✿~ Siapakah wanita cantik itu ?
✔ Dia melukis kekuatan melalui masalah .
✔ Dia tersenyum saat tertekan .
✔ Dia tertawa saat hati sedang menangis .
✔ Dia tabah saat dihina .
✔ Dia mempersona kerana memaafkan .
✔ Dia mengasihi tanpa balasan .
✔ Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi .
~> Jadilah wanita cantik itu :)

Saturday, August 20, 2011

Pasti Tiba.

kecelaruan hidup bagai menghimpit diri
knape ssah sgt nk ckp tidak pada sesorg yg kite amat syg
benci perasaan sebegini

adakah saya seorg yg terlalu mementingkan diri
ermmm... mungkin dalam diam..
saya x perasan tp org lain perasan
mungkin kot?? x mustahil kn..

ssah nk jd sempurna
tp setiap manusia akn berusaha ke arh itu..
semua manusia inginkn kesempurnaan dalam hidup mereka
termasuk saya..

tp bukan mudah utk ke arah itu..
semakin dewasa kte
x kire lah dari segi luaran @ dalamn
kte pasti akan bertemu dgn kepayahan..

kdg2 kepayahan itu mengajar kte jd lebih matang
dan kdg kala ade yg anggap itu sebagai jln mati

pada persepsi aku, aku x tau nk anggap itu ape..
mungkin ade hikmah disebalik semua tu kn
kte je yg x perasan..

saya benci perasaan ni!!!

Wednesday, February 23, 2011

studenti!!!

huishhh!!!
agk ssah skit ble b'dpan semula ngn kehidupan sbg student ni
dh lme x rse perasaan mcm ni
sesibuk ni...
agk tension gak la

almost one year saya tinggal kn kehidupan yg d'belenggu dgn jadual yg agk padat
hari ni dah lbih kurg 3 minggu saya x balik rumah
sedih kn!!
mak dah byk kali call, tp x sedar2 dri gak
dah suruh balik, x mo balik gak
dah bg kete pon x balik gak
x tau la ape nk kte

minggu ni sibok sgt...
byknye assignment
agk tension gak la
dah la bg assignment yg durationnye sgt sekejap
x de la mcm dlu
lme gak la mse utk siapkn assignment
mse dip dlu la kn
amat sedih

nk balik, nk balik...
rndu ngn family
amat2 rindu
tolong la saya,saya nak balik jgak!!!

Monday, February 21, 2011

LUKISAN KEHIDUPAN!!

kesihatan makin meruncing sekarang ni..
rse mcm nk cabut je hidung ni..
selsema tahap...( x tau r nk ckp tahap ape..)
ble la nk baik agknye an

satu berita yg memeranjatkn yg aku dpt dari someone
aku x boleh nk ctekn ngn lebih pnjg lebar mengenai bnde tu kat sni
kerana mungkin akn menyebabkn hati seseorg terguris
cukup sekadar aku beritahu bhw org yg nmpk sgt sgt baik luaranya x semestinya amat baik dari segi dalamannya

kesedihan bg pihaknya byk mengajar aku erti hidup yg sebenarnya & m'buatkn aku agr lebih b'jge d'mse depan

t'utama skali p'soalan ttg p'sahabatan...
aku t'igt satu cerita drama yg mengatakn bahawa lelaki & perempuan x seharusnyajd kwn baik

dan mungkin x akn selama-lamanya jd kwn baik.
jd b'jge2 la dgn ape yg ade dpan mte
jgn anggap bhw segala-galanya indah belaka
realitinya kesudahan yg amat pedih bakal menemui kte d'penghujung jln

aku doakn kwn aku yg tabah tu agr terus b'sabar dgn dugaan hidup..
x semua yg kte impikn indah2 belaka

Sunday, February 20, 2011

KEPERLUAN & KEMAHUAN!!! mana satu yg m'jd keutamaan...

mse diploma:

saya rindu sgt ngn kwn2 sya dlu..
kami b'4 (kecik, cik awe, quiya n aku)
kami 1 klas, 1 rumah n w'pon kemana-mana kami pergi kami akn pergi b'4
saya rindu time tu
sgt sgt sgt!!!

tp skrang saya dah jrg sgt contact dorg
bkn nk putuskan hubungan tetapi kekurgan mse m'jd menghalang
nk wat mcm ne kn
kite x boleh nk penuhi kehendak sume org n ketepikn keperluan kite sndri

kalu boleh saya nk sgt penuhi kehendak sume org
supaya kte akn nmpk perfect kat mte sume org
tp kte x boleh jd sume tu
x sume org perfect kn
setiap org pasti akn de kekurangan w'pon sikit
tp jgn jdkn bnde tu penghalang utk kte m'jd org yg lebih b'jye

saya minta maaf kwn2
maafkn saya
saya rindu kamu sgt sgt
SYG KAMU SEMUA!!!

gerbang pekerjaan:

saya b'mle dgn bekerja ats title student trainee
praktikal di dailycom sdn. bhd. (DCSB)
byk yg sya blaja
sgt sgt byk
saya knal byk gelagat org bekerja
dgn pekerja yg sgt sgt ramai
mcm2 kerenah saya jmpe
tp skrang zaman bekerja saya dah abs

boleh d'ktekn saya rapat ngn sume org
lg2 ble saya kne dduk dpan bilik bos
dorg kte dah mcm secretary bos je
tp saya x, n mungkin x akan jd secretary die
bos saya tu byk sgt komitmen
kalu nk jge die
mmg diri saya ni x akn t'jge la nmpknye
heheheh...(jgn marah bos, gurau je)

saya rapat ngn k.yati, k.noli, k.suzi, k.shina, farah n azi
dorg sume happening
kalu sorg x dtg msti office tu sunyi sgt
rindu time tu
skrang saya dah x dpt rse kemeriahan office tu lg
sdih an
lpas ni x tau r saya dpt keje kat mne plak
harap2 tmpt yg best mcm kat dcsb gak an

DCSB is the best!!!

sambung ijazah:

x sangka saya dpt sambung ijazah
b'syukur sgt sgt
sya dpt kwn best gak
kami dduk b'5 1 rumah
najah, jam mashanis, anis, anim n saya
best knal ngn dorg
nt saya cte lbih lnjut psal dorg sume

HAPPENING SGT!!